z zasadami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Firma działająca w branży BHP oferuje także usługi z zakresu PPOŻ. Jedną z ważniejszych usług świadczonych w ramach ochrony przeciwpożarowej są szkolenia PPOŻ, czyli praktyczne kursy efektywnego gaszenia pożarów. Inną usługą oferowaną przez firmę BHP jest tworzenie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego dla obiektów budowlanych, która jest tworzona zgodnie z określonymi przepisami. Z usług dotyczących PPOŻ można wyróżnić jeszcze przeprowadzanie próbnej ewakuacji, która według przepisów prawnych powinna być przeprowadzana raz na dwa lata. Istotną usługą dotyczącą ochrony przeciwpożarowej jest konserwacja podręcznego sprzętu gaśniczego, który w razie wybuchu pożaru musi być sprawny. Firma zajmująca się bezpieczeństwem i higieną pracy nie oferuje jedynie szkolenia BHP, ponieważ zajmuje się także sprawami związanymi z PPOŻ.
Czym jest ergonomia
Ergonomia jest taką dziedziną wiedzy, która zajmuje się badaniem warunków pracy. Ergonomia stanowi naukę o pracy, jest więc dyscypliną naukową zajmującą się odpowiednim przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska oraz szeroko pojętnych warunków pracy do anatomicznych oraz fizycznych możliwości człowieka. Jako że głównym zainteresowaniem ergonomii jest przystosowanie warunków pracy do możliwości pracownika, dziedzina ta ma wiele wspólnego z BHP. Wiele zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy korzysta ze zdobyczy naukowych ergonomii, pozwalając na polepszenie warunków pracy. Firma działająca w branży BHP oferująca, między innymi, szkolenia BHP i szkolenia PPOŻ, czerpie wiedzę na temat odpowiednich warunków pracy z ergonomii. Jednym z zadań ergonomii jest także podniesienie efektywności pracy przy możliwie najniższym koszcie biologicznym. Wiele przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy zostało stworzonych w oparciu o odkrycia naukowe takiej dyscypliny, jaką jest ergonomia.
Przepisy BHP w pracy biurowej
Bezpieczeństwo i higiena pracy obowiązuje wszystkich pracowników oraz pracodawców, niezależnie od zajmowanego stanowiska i rodzaju wykonywanej pracy. Jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie odpowiedniego szkolenia BHP pracownikom, które powinno być dobrane do rodzaju wykonywanej pracy. Można wyróżnić kilka rodzajów szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, a jeden z rodzajów szkolenia BHP jest przeznaczony dla pracowników administracyjnych i biurowych. Zachowanie bezpieczeństwa w miejscu pracy jest istotne zarówno na budowie, jak i w biurze, dlatego ważne jest to, żeby pracownicy posiadali wiedzę BHP konieczną do wykonywania określonej pracy. Kwestie bezpieczeństwa w pracy biurowej i administracyjnej dotyczą takich kwestii, jak zachowanie odpowiedniej odległości od ekranu monitora, robienia regularnych przerw podczas pracy oraz utrzymywania właściwej postawy ciała. Ponadto pracownicy biurowi muszą znać także podstawowe zasady zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy.
Obsługa firm z zakresu BHP
Bezpieczeństwo i higiena pracy jest istotnym aspektem działania każdej firmy oraz przedsiębiorstwa. Co więcej, jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników jest zapewnienie im odpowiednich szkoleń BHP. Na rynku istnieją specjalne firmy, które działają w branży BHP i oferują szereg usług z tym związanych, takich jak szkolenia BHP, audyt BHP, szkolenia PPOŻ oraz wiele innych. Obsługa firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy jest ważną usługą, z której korzysta wielu przedsiębiorców. Zachowanie odpowiednich zasad dotyczących BHP może znacząco podnieść ogólny poziom bezpieczeństwa w firmie i pozwala zapobiec wielu wypadkom w danym miejscu pracy. Utrzymywanie bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy jest regulowane przepisami prawnymi, które znajdują się w Kodeksie Pracy. Obowiązkowe szkolenia BHP są przeprowadzane przez wyszkolonych i wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy są zatrudnieni w firmie zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochroną przeciwpożarową oraz szkoleniami z pierwszej pomocy przedmedycznej.